powrót

3 listopada 2003 21:34

Kiedy CHI znika

źródło: www.gazeta.pl Włochy: władze Ostii finansują krzyże do szkół

 KATOLICKA AGENCJA INFORMACYJNA 03-11-2003, ostatnia aktualizacja 03-11-2003 11:14

Trzy tysiące euro wyasygnowały władze Ostii, jednej z dzielnic Rzymu, na zakup krzyży do szkół.

Inicjatywa nie ma nic wspólnego z obecną "wojną o krzyże", wywołaną kontrowersyjnym wyrokiem sądu w L'Aquila, który nakazał usunięcie krzyży z klas jednej ze szkół w regionie Abruzji, do której uczęszczają synowie muzułmańskiego ekstremisty.

Radni z Ostii powzięli swoją decyzje już w lecie, na wniosek przewodniczącego, który stwierdził brak krzyży w wielu klasach. Tymczasem, jak nakazuje pochodząca z 1934 r. ustawa, w szkołach i sądach istnieje obowiązek wywieszania symboli religijnych, a więc - jeśli chodzi o szkoły - obok ławek, katedry, tablicy i portretu prezydenta republiki - krzyż stanowi ich obowiązkowe wyposażenie.

W sytuacji, gdy na ich zakup nie stać kierownictwa szkoły, z pomocą muszą przyjść władze lokalne. Nakazuje to specjalny okólnik, na który powołali się samorządowcy Ostii.



Mój komentarz

Błąd w postępowaniu władz Ostii wynika z istnienia błędnej Ustawy. Ustawę należy zmienić (czytaj Dworzec to nie klub myśliwski , gdzie omawiam problem umieszczania symboli i emblematów w miejscach publicznych). Utzymywanie stanu obecnego prowadzi do łamania prawa o czym szczegółwo mówię również w tamtym miejscu.

W Polsce prawo nie zezwala na umieszczanie symboli religijnych w szkołach , ale są one tam umieszczane na podstawie zarządzenia ministra.

Obecność krzyża powoduje obniżenie energii CHI ze wszystkimi tego konsekwencjami. Piszę o tym w Dom cz.2 rozdz. 'Kiedy chi znika'. Wymieniam tam rodzaje sytuacji i rodzaje przedmiotów prowadzących do zaniku 'chi' w domu. Taki sam szkodliwy efekt wywołuje obecność krzyża, jak również dowolnego przedmiotu związanego z kultem chrześcijańskim (a więc także z kultem kościoła rzymskiego).

Jeśli bierze się pod uwagę tą wiedzę, to umieszczanie krzyża w szkole jest absurdem, bo skutkiem jest obniżenie zdolności intelektualnych uczniów. Ta sama uwaga dotyczy urzędów, a przede wszystkim sali sejmowej, gdzie potrzeba warunków dla wysokiej jakość myślenia jest wymogiem równie oczywistym .

powrót